Jean Louis David — Case Study

Klient: Jean Louis David

Branża: Uroda

Zakres wdrożenia: pełna automatyzacja centrum obsługi klienta

Cel wdrożenia:

  • eliminacja długiego czasu oczekiwania na połączenie z konsultantem
  • obsługa klienta 24/7
  • większa kontrola nad wydatkami

O kliencie:

Jean Louis David jest największą siecią fryzjerską w Polsce i Europie oraz drugą w skali światowej. Marka zarządza siecią ponad 1000 prestiżowych salonów w 30 krajach świata stale rozwijając się poprzez system franczyzy. W Polsce w ramach sieci Jean Louis David działa 70 salonów.

Dotychczas klienci zainteresowani telefonicznym umówieniem się na wizytę u fryzjera korzystali z centralnej infolinii obsługiwanej przez konsultantów. Infolinia działała w stałych godzinach (8:00-20:00) 7 dni w tygodniu, natomiast była nieczynna wieczorami i w święta. Często również, szczególnie podczas szczytów komunikacyjnych, kiedy wiele osób próbowało się dodzwonić, czas oczekiwania na połączenie przedłużał się. W efekcie klienci byli zniecierpliwieni i niezadowoleni.

Przebieg wdrożenia:

Firma Provalliance Poland, właściciel marki Jean Louis David, zdecydowała się na wdrożenie rozwiązania wirtualnej asystentki, która posługując się językiem naturalnym umożliwia klientom telefoniczne umówienie, odwołanie lub przełożenie wizyty o dowolnej porze dnia i nocy, bez angażowania konsultantów. Dzięki kompleksowej implementacji bota Talkie i integracji z CRM, klient mógł ostatecznie zrezygnować z tradycyjnej infolinii i w tej chwili nasz bot obsługuje 100% połączeń telefonicznych z centrum obsługi klienta.

Czym się zajmuje voice-bot Talkie:

  • umawianiem, przekładaniem i odwoływaniem wizyt w salonach fryzjerskich
  • odpowiadam na setki zapytań dotyczących godzin otwarcia salonów i dostępnych usług
  • wysyłaniem potwierdzenia terminu wizyty za pomocą wiadomości tekstowych

Kluczowe informacje:

  • Talkie obsługuję ponad 125,000 rozmów rocznie, co przekłada się na ponad 210,810 minut.
  • brak tradycyjnego contact center
  • obsługa w języku polskim i angielskim
  • najbardziej zaawansowany bot rezerwujący wizyty na rynku

Co mówi klient o naszym wdrożeniu:

Klienci oczekują, że infolinia, przez którą można umówić się na wizytę, jest dostępna zawsze wtedy, kiedy jej potrzebują – także wieczorami i w dni wolne od pracy. Co naturalne nie chcą też długo oczekiwać na połączenie i załatwienie sprawy. Podjęliśmy zatem decyzję o dostosowaniu naszej obsługi do potrzeb klientów i wdrożyliśmy wirtualną asystentkę, która jest dostępna o każdej porze doby i bez względu na ruch

 — TOMASZ BĄCZYK, MEMBER OF THE MANAGEMENT BOARD OF PROVALLIANCE POLAND.


Przeczytaj więcej o wdrożeniu dla Jean Louis David na naszym blogu.


Nie wiesz, jak bot może wspomóc Twoją branżę? Zajrzyj do naszych przykładowych zastosowań.